Κριτικες Δισκων Hip-Hop / R&B

Snoop Dogg -BoDR (Album Review)

Snoop Dogg -BoDR (Album Review)

H αλήθεια είναι ότι ο τίτλος που κρύβεται πίσω από τα αρχικά BODR (Bacc on Death Row) δεν έβγαζε νόημα για έναν καλλιτέχνη που είχε αναλάβει την θέση του Creative Consultant Executive στην Def Jam Records. Λίγες εβδομάδες αργότερα καταλάβαμε όλοι μας ότι η επιλογή του ονόματος του νέου album του δίσκου Snoop Dogg μόνο τυχαία δεν ήταν, μιας και ο αγαπημένος rapper της Δυτικής Ακτής εξαγόρασε την Death Row Records

Σαν καλός “πρόεδρος’ αποφάσισε να προβεί σε ηχηρές μεταγραφικές κινήσεις στηρίζοντας την εν λόγω εξαγορά, προσκαλώντας τους Nas, Game, T.I., Sleepy Brown, Da Baby, Wiz Khalifa και πολλούς άλλους σ’ ένα νέο ολοκληρωμένο project. Το “BODR” δομήθηκε πάνω σε 18 κομμάτια και μία συνολική διάρκεια που αγγίζει τη μία ώρα, ένα αρκετά μεγάλο ρίσκο για τον Snoop που είχε δείξει σημάδια κόπωσης στα τελευταία του LPs.

Tα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά στον 19ό (!) κατά σειρά σόλο δίσκο του Snoop Dogg, με τις παρουσίες των μεγάλων ονομάτων να συνεισφέρουν με θετικό τρόπο στο project. Στο “Conflicted” απολαμβάνουμε έναν Nas που έρχεται με φόρα από μία καταπληκτική σεζόν,  παρασύροντας τον Snoop σ’ ένα πολύ δυνατό Hip Hop rap ντουέτο. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση των Game, Τ.Ι. και Sleepy Brown που παρουσιάζονται στα “Gotta Keep Pushing” και “Jerseys in the Rafters” με μπόλικη Hip Hop ενέργεια. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι ο Snoop ασχολείται αποκλειστικά με θέματα του rap lifestyle και με gangbanging, μιας και όπως μας εξηγεί στο εξαιρετικό “House I Build”, πλέον λογίζεται και ως ένας άκρως πετυχημένος crypto investor.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και σχολιάζουμε αμιγώς (Westcoast) Hip Hop μουσικές παραγωγές που εστιάζουν σε μία κλασική rap φόρμουλα με σκοτεινές πινελιές, ο Snoop δε ξεχνάει την funkadelic πλευρά του. Ονόματα όπως εκείνα των  October London και Nefertitti Avani τον βοηθούν να επιστρέψει στις funky ρίζες του, με το “ Outside The Box” να ακολουθεί αυτές τις ρίζες φιλοξενώντας τα διαχρονικά φωνητικά του αγαπημένου και αδικοχαμένου Nate Dogg. Γενικότερα το BODR δεν συγκεντρώνει κακά κομμάτια, οι beatmakers έκαναν θετικότατη δουλειά, με τους Hit-Boy, Hi Tek και Dj Battlecat να ξεχωρίζουν για τις σωστά δομημένες παραγωγές που προσέφεραν στον 50χρονο καλλιτέχνη.

Όλα αυτά τα θετικά στοιχεία όμως επισκιάζονται από τα fillers και τα λιγότερο εντυπωσιακά κομμάτια που προσπαθούν να συνυπάρξουν με τα highlights του album. Με αυτόν τον τρόπο τεντώνεται η διάρκεια του “BODR” περισσότερο απ’ ό,τι θα έπρεπε, χαλώντας έτσι μία δουλειά που θα μπορούσε να εστιάσει σε τραγούδια όπως το “House I Built” και λιγότερο σε corny ρεφρέν του HeyDeon ή στο χάος του “It’s In The Air ”. Αν και ο συγκεκριμένος rapper είχε πάντοτε μία τάση να υπερφορτώνει τους δίσκους του με αχρείαστο υλικό, θεωρούμε ότι το concept του να παρουσιαστεί το πρώτο album της αναγεννημένης Death Row Records με αρκετά κομμάτια, αποσυντόνισε λίγο την γενικότερη λειτουργία του project.

Δεν γνωρίζουμε αν ο Snoop Dogg αποφάσισε να σοβαρευτεί στις δισκογραφικές του δουλειές εξαιτίας της εξαγοράς της Death Row Records ή αν η θετική αύρα της προετοιμασίας  του τρομερού Super Bowl show τον επηρέασε καλλιτεχνικά, αλλά το “BODR” μας εξέπληξε θετικά. Αν μπορούσε να διαχειριστεί καλύτερα τη συνολική διάρκεια, τα fillers και την δημιουργία ουσιαστικών Hip Hip singles με airplay potential, ίσως θα μιλούσαμε για κάτι παραπάνω από έναν καλό και συμπαθητικό δίσκο.

Υ.Γ.: Μόνο ο Snoop Dogg θα μπορούσε να samplάρει το “Frolic” του Luciano Michelini με τέτοιο πλακατζίδικό τρόπο

Κομμάτια που ξεχώρισαν: Conflicted , House I Built, Outside The Box, Get This Dick

Βαθμολογία:

3.3/5

Tracklist:

About Author

Έκτωρ Αποστολόπουλος