#TBT Review: Gnarls Barkley – St. Elsewhere

Soul, Funk, R&B, Alternative Rock… Βρήκαμε λίγο από όλα στο “St. Elsewhere” των Gnarls Barkley.  Και για όσους δεν ξέρουν (ή δεν θυμούνται) οι Gnarls Barkley ήταν ένα ντουέτο από τον επιτυχημένο R&B τραγουδιστή CeeLo Green και τον παραγωγό Danger Mouse. Το γνωστό group λοιπόν κατάφερε να μας προσφέρει έναν επιτυχημένο συνδυασμό όλων των προηγούμενων ειδών μουσικής που αναφέραμε. Δεν ήταν κάτι πρωτότυπο, αφού μερικά χρόνια πριν ξεκίνησαν να το εφαρμόζουν οι Gorrilaz, ωστόσο ήταν πραγματικά λίγοι αυτοί που κατάφερναν να εκτελέσουν ένα τέτοιο πλάνο με επιτυχία. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως ακολούθησαν την μουσική των Gorrilaz, αφού στο άκουσμά τους η μουσική των Gnarls Barkley διέφερε πολύ από το εν λόγω group (και όχι μόνο). Το μόνο τους κοινό ήταν τα genres με τα οποία ασχολήθηκαν.

Βασικό εφόδιο της επιτυχίας τους ήταν το lead single του album, το οποίο ήταν και ταυτόχρονα πρώτο επίσημο single του συγκροτήματος, το “Crazy”, το οποίο «κατεδάφισε» τα παγκόσμια charts και σίγουρα αποτελεί ένα από τα συχνότερα throwbacks εν έτη 2017, 11 χρόνια μετά την κυκλοφορία του.  Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως αυτό το track ήταν η αρχή της αναγνώρισης του CeeLo ως έναν κορυφαίο R&B-soul τραγουδιστή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όσο ήταν στους Goodie Mob πιο συχνά έριχνε ρίμες παρά τραγουδούσε.

Επιστρέφουμε στο “St. Elsewhere”. Το γνωστό δίδυμο, λοιπόν, κατάφερε να αξιοποιήσει στο μέγιστο την επιτυχία του “Crazy” με την κυκλοφορία του “Smiley Faces”, ενός κομματιού σε πιο R&B/soul ατμόσφαιρα, σε σχέση με το alternative “Crazy”, με εξαιρετική ισορροπία στην παραγωγή από τον Danger Mouse και με ένα σούπερ πιασάρικο hook. To τρίτο και τελευταίο single ήταν η διπλή κυκλοφορία των “Who Cares” και του “Gone Daddy Gone”.  Δύο επίσης άριστες κυκλοφορίες, με το “Gone Daddy Gone” να καταφέρνει να προσφέρει στιγμές «χαλάρωσης» πάνω σε ένα όμορφο uptempo track που συνοδεύτηκε με ένα «παλαβό» video clip που παρουσίαζε τους Gnarls Barkley ως μικρόβια που προσπαθούσαν να εισχωρήσουν σε ένα γυναικείο σώμα.

Στα υπόλοιπα τραγούδια του project βρίσκουμε κυριολεκτικά τα πάντα! Τάσεις αυτοκτονίας, πολλαπλές και μπερδεμένες προσωπικότητες  και άλλα πολλά. Για παράδειγμα υπάρχει το αρκετά ενδιαφέρον, αλλά ταυτόχρονα σκοτεινό και παρανοϊκό, “Necromancer” με την ατάκα “She was cool when I met her, but I think I like her better dead” να αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα. Ή μήπως «πάει πίσω» το “The Boogie Monster” που αναδεικνύει ότι το συγκεκριμένο LP δεν είχε κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα να μεταφέρει, αλλά απλά ήθελε να «παίξει» με το μυαλό των ακροατών; Φυσικά δεν πρέπει να παραλείψουμε και τα εξαιρετικά samples του κορυφαίου Danger Mouse που επηρεάστηκε από τραγούδια των 60s και των 70s και από την ιταλική μουσική καταφέρνοντας να παρουσιάσει νέους original ήχους στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, με πιο ξεκάθαρο παράδειγμα το “Storm Coming” που «έχτισε» με την βοήθεια του Ντανιέλε Λούπι.

Συνοψίζοντας, το “St. Elsewhere” αποτελεί σίγουρα ένα από τα κορυφαία albums που έχουν βγει από το 2000 και μετά. Άψογες παραγωγές και εξαιρετικοί στίχοι, κορυφαία samples και εναλλαγές συναισθημάτων και διάθεσης χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά το «αυτί» του ακροατή είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του debut album των Gnarls Barkley, που δυστυχώς πέρα από το “Crazy” δεν έλαβαν την αναγνώριση που τους άξιζε.

81t1vac-0hl-_sl1417_

Βαθμολογία:

vote4,5

Κομμάτια που ξεχώρισαν: “Crazy”, “Gone Daddy Gone”, “Smiley Faces”, “Storm Coming”, “Who Cares?”

Tracklist:

01. Go-Go Gadget Gospel
02. Crazy
03. St Elsewhere
04. Gone Daddy Gone
05. Smiley Faces
06. The Boogie Monster
07. Feng Shui
08. Just A Thought
09. Transformer
10. Who Cares?
11. Online
12. Necromancer
13. Storm Coming
14. The Last Time

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *