Μηχανή Του Χρόνου: Justin Timberlake – FutureSex/LoveSounds

Η αναβίωση μίας παλιάς στήλης συμβαίνει αρκετά συχνά στις ιστοσελίδες και στα μέσα γενικότερα, απλά η διαφορά στην περίπτωση τη δική μας, βρίσκεται στο γεγονός ότι η «Μηχανή Του Χρόνου» απλά επέστρεψε έτσι… ξαφνικά. Ούτε πλάνο υπήρχε, ούτε κάποιο μελλοντικό σχέδιο υπάρχει που θα εξασφαλίζει την ανά τακτά διαστήματα δημοσιοποίηση νέων κειμένων. Έγινε το ξαφνικό «κλικ» με την περίπτωση του «FutureSex/LoveSounds» που επέστρεψε στην playlist μας μετά από αρκετό καιρό.

Η αλήθεια είναι βέβαια, ότι τα κομμάτια του δεύτερου προσωπικού δίσκου του Justin Timberlake δεν αποχώρησαν ποτέ από τις φορητές μας συσκευές και τα media players των υπολογιστών μας. Το συγκεκριμένο album αποτελεί ακόμη και τώρα το «magnus opus» του 35χρονου πλέον (θεέ μου, πώς περνάει ο χρόνος) καλλιτέχνη, ενώ παράλληλα σφραγίζει την χρυσή τετραετία του Timbaland στο θέμα παραγωγών.

Η μεγαλύτερη δύναμη του «FutureSex/LoveSounds» βρίσκεται στο γεγονός ότι οι κορυφαίες του στιγμές ακούγονται ακόμη και τώρα με μεγάλη άνεση, δέκα χρόνια μετά την επίσημη κυκλοφορία του (Σεπτέμβριος του 2006). Οι παραγωγές του Timbaland ήταν αυτό που λέμε «μπροστά για την εποχή τους» και αυτό είναι κάτι που το εκτιμάς ειδικά τώρα, το 2016. To «Sexyback» δεν το χορεύεις στο club επειδή σου θυμίζει απλώς τα νιάτα σου, αλλά επειδή αυτό το άναρχο μείγμα από synths, keyboards και κιθάρες σε ξεσηκώνει ακόμη και τώρα.

Και μιλάμε για ένα τραγούδι, το οποίο δεν βρίσκεται καν στην Top τριάδα του δίσκου σε ό,τι αφορά ποιότητα και ολοκληρωμένη εικόνα. Το «My Love» έχει μία άκρως πιο οργανωμένη και ρυθμική εναλλαγή μεταξύ των ήχων που παράγει ο Timbaland και των φωνητικών του Justin Timberlake. To «FutureSex/LoveSounds» είχε την τύχη να ηχογραφηθεί από έναν παραγωγό που βρισκόταν στην πιο ώριμη/hit-making φάση της καριέρας του και από έναν καλλιτέχνη που έχει ολοκληρώσει την μετάβαση από τον πιτσιρίκο-μέλος ενός υπερπετυχημένου (και σαχλού) boyband σ’ έναν κορυφαίο performer, που είχε δουλέψει ξεκάθαρα πλέον τις φωνητικές του ικανότητες.

Η παρουσία του T.I. προς το τέλος του κομματιού υπογραμμίζει την ελαφριά επιρροή των Hip Hop παραγωγών που εκτόξευσαν την καριέρα του Timbaland, με τον Αμερικανό μουσικό παραγωγό να παρουσιάζει ένα Pop album με άκρως disco-funky beats («Lovestoned») και μία urban αισθητική («My Love») που κορυφώθηκε με έναν πολύ απλό τρόπο μέσω των εμφατικών drums στο «Summer Love». Για το εκπληκτικό «What Goes Around…/…Comes Around» με τον διπλό μπαγλαμά και τα «τρελά» strings τα λόγια περισσεύουν προφανώς. Το συγκεκριμένο drop και build up σε κάνει να ξεχνάς και την Scarlett Johansson στο video clip

Φυσικά και δεν πρέπει να ξεχνάμε τις ήρεμες μπαλάντες, οι οποίες όμως απλώς επιβεβαιώνουν ότι ο Justin Timberlake έγινε πολύ καλύτερος φωνητικά. Ακόμα και το πανέμορφο «Until The End Of Time» ακολουθεί μία ξεκάθαρη, safe ροή ως προς την σύνθεσή του ως κομμάτι, κατατάσσοντάς το ένα κλικ κάτω σε σχέση με το εκπληκτικό πρώτο μισό του δίσκου.

Σε ό,τι αφορά τους στίχους, ο Timberlake είχε γίνει ξεκάθαρα πιο ώριμος και πιο έμπειρος σε εκείνο το σημείο της καριέρας του, αλλά παρ’ όλα αυτά, μιλάμε για μία απλή γραφή, η οποία σε μια-δυο περιπτώσεις πιάνει ένα αρνητικό low point, όπως στο «(Another Song) All Over Again» (το μοναδικό τραγούδι που δεν είχε τον Timbaland ως παραγωγό, αλλά τον θρυλικό Rick Rubin). Παράλληλα όμως, προσφέρει μερικά από τα πιο «catchy» hooks και φαίνεται ότι το δίδυμο Timbo-Timberlake έδεσε μία και καλή. Ακριβώς επειδή υπάρχει αυτή η εξαίρετη χημεία μεταξύ τους σε ότι αφορά την δομή και τον χώρο. Σαν ακροατής νιώθεις ότι ο Αμερικανός τραγουδιστής έχει πάντοτε αρκετό χώρο ώστε να απλωθεί φωνητικά, να δημιουργήσει μεγάλα σε διάρκεια ρεφρέν που μένουν στο μυαλό σου, μη πέφτοντας ποτέ στην σκιά των γεμάτων ενέργεια και εντυπωσιακών ηχητικών ιδεών του Timbaland.

Το «FutureSex/LoveSounds» επικύρωσε ουσιαστικά την ένωση δύο καλλιτεχνών που συνέχισαν να βρίσκονται στα υψηλότερα σκαλιά της μουσικής βιομηχανίας αρκετά χρόνια αργότερα. Η καλλιτεχνική ένωση αυτή είχε προαποφασιστεί με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο το 2002 με το κομμάτι «Cry Me A River», το οποίο είχε κλέψει όλα τα φώτα μέσα σ’ ένα album που είχε ηχογραφηθεί σχεδόν εξ’ολοκλήρου από τους φορμαρισμένους τότε The Neptunes. Τέσσερα χρόνια μετά, θα κυκλοφορήσει ένα CD που βασίστηκε σε όλα τα κλισέ (ρομαντισμό, σεξ, έρωτα, συναισθήματα) και σε δύο καλλιτέχνες που βρισκόντουσαν στην πιο πετυχημένη και καλύτερη φάση της καριέρας τους. Το αποτέλεσμα; Ένας δίσκος που θεωρείται από τα καλύτερα Pop/urban releases της προηγούμενης δεκαετίας και αν όχι από τα πιο ποιοτικά, σίγουρα επρόκειτο για ένα από τα πιο διασκεδαστικά albums των τελευταίων ετών. Και πολλές φορές, αυτό είναι υπεραρκετό, χωρίς περαιτέρω αναλύσεις και ιδιαίτερο ψάξιμο.

justin-timberlakefuturelovesounds

Βαθμολογία:

Κομμάτια Που Ξεχώρισαν: «Sexy Back», My Love», «LoveStoned/I Think She Knows», «What Goes Around…/…Comes Around», «Summer Love/Set The Mood»

Tracklist:

1 FutureSex / LoveSound
2 Sexy Back
3 Sexy Back (Remix) Featuring – Clipse
4 Sexy Ladies/Let Me Talk To You Prelude
5 My Love Featuring T.I.
6 LoveStoned/I Think She Knows Interlude
7 What Goes Around…/…Comes Around Interlude
8 Damn Girl Featuring – Will I Am
9 Summer Love/Set The Mood Prelude
10 Until The End Of Time
11 Losing My Way
12 (Another Song) All Over Again
13 Pose Featuring – Snoop Dogg
14 Chop Me Up

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *