Review: DJ Khaled – Major Key

“Major Key Alert”, “Another One”, “You Played Yourself”και πολλές άλλες εκφράσεις έκαναν τον DJ Khaled viral στο snapchat, οπού αυτοπαρουσιάζεται ως ένας νέος…προφήτης που έχει το «κλειδί» για την επιτυχία. Η φράση “Major Key” ήταν η «τυχερή» που επιλέχθηκε από τον Παλαιστίνιο DJ για να τιτλοφορήσει το νέο του album.

Όπως σχεδόν κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ο Khaled κυκλοφόρησε ακόμη ένα project. Πέρσι τέτοια εποχή ήταν που γράφαμε ότι ο Khaled έπρεπε να ανανεώσει το ρόστερ του, να επιλέξει πιο προσεκτικά τις παραγωγές του και να επαναφέρει κάποιους από αυτούς που συνεργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια στο δικό του line up των συμμετοχών. Απ’ ότι φαίνεται, «διάβασε» την κριτική μας, αφού εφάρμοσε και τα τρία προαναφερθέντα στοιχεία για τη νέα του κυκλοφορία, η οποία δεν αγγίζει τα standarts του “We Global”, αλλά δεν παίρνει και «χρυσό βατόμουρο» όπως το “I Changed A Lot”.

Tα πρώτα δύο επίσημα singles μόνο ως επιτυχημένα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν, άσχετα με το πόσο airplay πήραν ή όχι. Το “For Free” αν και είχε παραγωγή προσαρμοσμένη στα (τωρινά) δεδομένα του Drake, o Καναδός rapper κατάφερε να καταστρέψει το single με το κακό, αλά freestyle, flow του και το χαμηλό στιχουργικό επίπεδο. Από την άλλη, το “I Got The Keys”, αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή, καθώς συνδυάζει «άψογα» ένα κακό, corny ρεφρέν με μία μέτρια παραγωγή και μερικές από τις χειρότερες μπάρες στην καριέρα του Jay-Z, ο οποίος γενικότερα την τελευταία τριετία δεν μας έχει «τιμήσει» με αξιόλογα verses.

Μετά από δύο, σε επίπεδο ποιότητας, flops ήρθε η ώρα για την πρώτη μεγάλη στιγμή του “Major Key”. Το “Holy Key” είναι ένα από τα καλύτερα κομμάτια του LP, καθώς τόσο οι Kendrick Lamar και Big Sean, όσο και η κορυφαία Betty Wright, έδωσαν τα «ρέστα» τους στο συγκεκριμένο single, που έχει και εξαιρετική παραγωγή και μάλιστα με έντονο sample από το “Earthquake” του Labrinth. Το τέταρτο και τελευταίο official single ήταν το άκρως θετικό “Do You Mind”, που θα αποκτήσει σίγουρα μπόλικο airplay, κυρίως, λόγω του all star cast του.

Αφήνουμε τα singles στην άκρη και περνάμε στα υπόλοιπα κομμάτια της tracklist. Ξεκινάμε, λοιπόν, με το “Nas Album Done”, όπου ο θρυλικός rapper δίνει ένα show πάνω σε μία παραγωγή που του ταίριαζε «γάντι». Στη συνέχεια θα βρούμε μία τετράδα καλών παραγωγών, αλλά με σημαντικά μειονεκτήματα. Από την μία έχουμε τα “Jermaine’s Interlude” και “Pick These Hoes Apart”, τα οποία ναι μεν είναι ενδιαφέροντα κομματάκια, αλλά από την άλλη δεν δίνουν το «κάτι παραπάνω» που θα μπορούσαν να προσφέρουν.

Την ίδια ώρα, στο “Ima Be Alright”, ο συνδυασμός Bryson Tiller και Future αποφέρει ένα τραγικό αποτέλεσμα  που κατέστρεψε ένα εξαιρετικό beat. Το “Work For It” είναι ο ορισμός της «μονοτονίας» και καταντάει μετά από μερικά λεπτά βαρετό, όντας ουσιαστικά το μόνο από την παραπάνω τετράδα που υστερεί και σε επίπεδο παραγωγής. Ανάμεσα σε αυτά βρίσκουμε και το “Fuck The Club Up” που ενώ είναι τίμιο σε επίπεδο επιμέλειας και στροφών, καταστρέφεται από το άθλιο hook του Future.

Με αυτά και με αυτά, φτάσαμε στην τελευταία τετράδα του συγκεκριμένου CD. Η τελευταία αυτή τετράδα μας «μπέρδεψε» αρκετά. Πρώτα θα συναντήσουμε το όμορφο “Don’t Ever Play Yourself” όπου οι βετεράνοι rappers συνδυάζονται άψογα με τον ανερχόμενο Kent Jones που έκανε και diss-έκπληξη στον Drake:

While you do it for the ‘Gram, I do it for my Grammy/ Fuck a gold trophy, I’m talkin’ my mom’s mammy/You gotta finish bigger than you start/Don’t fall victim to bent stories, you ain’t even part of it all/ Start from the bottom or oh, please, don’t start at all/ I build a ship just to survive my own flood, I feel like Noah)!

Στο καπάκι ακολουθεί μία κακοποίηση του autotune στο “Tourist” των Travis Scott και Lil Wayne. Το ξέρουμε ότι επαναλαμβανόμαστε, αλλά καλό είναι όταν κάποιος επιδιώκει να έχει ως βάση ενός τραγουδιού το autotune, να υπάρχουν συγκαταλέγονται σε αυτό καλλιτέχνες όπως οι T-Pain και Akon.

Κάπου εδώ, πέφτουμε επάνω στο καλύτερο tune του “Major Key”. Ο λόγος για το “Forgive Me Father”, όπου τα vocals της Meghan Trainor συνδυάζονται άψογα με εκείνα των Wiz Khalifa και Wale. Η παραγωγή ήταν και εδώ άψογη, σε ένα track που άξιζε να διατελέσει επίσημο single. Κλείνουμε με ένα… dancehall, reggae, club track (“Progress”), το οποίο δεν είναι κακό, άλλα πραγματικά ακουστικά δεν έχει καμία επαφή με το υπόλοιπο album!

Συνοψίζοντας, ο DJ Khaled προσπάθησε και κατάφερε να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά του σε σχέση με το προηγούμενο project του. Το “Major Key” έχει μερικά πραγματικά καλά κομματάκια, αλλά και αρκετά μέτρια, χωρίς όμως την τεράστια ποσότητα αρνητικών tunes που συναντήσαμε πέρσι. Τα reunions με Busta Rhymes, Fat Joe, Wiz Khalifa κλπ έκαναν ξεκάθαρα καλό στην ποιότητα του album, ενώ το 80% των παραγωγών είναι αρκετά «κλικ» πιο πάνω από προηγούμενες κυκλοφορίες. Καλή δουλειά έκαναν και οι πρωτοεμφανιζόμενοι (σε albums του Khaled πάντα), Meghan Trainor, Kent Jones και Betty Wright, ενώ οι μεγάλες απογοητεύσεις συγκεντρώνονται στα πρόσωπα των Jay-Z και Bryson Tiller που απέδωσαν πολύ πιο κάτω από αυτό που πραγματικά μπορούν. Επιπλέον, απογοήτευση υπάρχει και για την επιλογή του αδύναμου Future σε αρκετά τραγούδια του δίσκου, ο οποίος ουσιαστικά απέδωσε μόλις σε ένα από τα τέσσερα tracks όπου συμπεριλήφθηκε. Και αυτό το ποσοστό, δεν το λες και ιδιαίτερα…. καλό.

dj-khaled-major-key-763x759-640x637

Βαθμολογία:

vote2,5

Κομμάτια που ξεχώρισαν: “Forgive Me Father”, “Holy Key”, “Nas Album Done”, “Do You Mind”, “Don’t Ever Play Yourself”

Tracklist:

01. Got The Keys (feat. Jay-Z & Future)
02. For Free (feat. Drake)
03. Nas Album Done (feat. Nas)
04. Holy Key (feat. Big Sean, Kendrick Lamar & Betty Wright)
05. Jermaine’s Interlude (feat. J. Cole)
06. Ima Be Alright (feat. Bryson Tiller & Future)
07. Do You Mind (feat. Nicki Minaj, Chris Brown, Jeremih, August Alsina, Future & Rick Ross)
08. Pick Up These Hoes (feat. Jeezy, Kodak Black & French Montana)
09. Fuck Up The Club (feat. Rick Ross, YG, Yo Gotti & Future)
10. Work For It (feat. Big Sean, 2 Chainz & Gucci Mane)
11. Don’t Ever Play Yourself (feat. Jadakiss, Fabolous, Fat Joe, Busta Rhymes & Kent Jones)
12. Tourist (feat. Lil Wayne & Travis Scott)
13. Forgive Me Father (feat. Meghan Trainor, Wiz Khalifa & Wale)
14. Progress (feat. Mavado)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *