Review: Nicki Minaj – Pink Friday: Roman Reloaded

Χαμός γίνεται αυτή την χρονική περίοδο στην Αμερική με την Minaj. Οι μισοί την μισούν και οι άλλοι την λατρεύουν. Υπάρχει καλύτερο σενάριο για μία μεγάλη pop καριέρα από το «Love It or Hate It – concept»? Όχι, σε καμία περίπτωση και αυτό το γνωρίζει η ίδια καλύτερα από τον καθένα. Έχει και το «Sex Sells σχέδιο» να της προσφέρει το απαραίτητο μαξιλαράκι και όλα έχουν μπει στην τελική τους ευθεία. Το δεύτερο της album την βρίσκει στην κορυφαία της φάση σ’ ότι αφορά τα charts, τις φυλλάδες και τις πωλήσεις των singles της και το μόνο που μένει είναι να ακούσουμε αν την βοήθησαν όλα αυτά και στον ποιοτικό τομέα.

Μην το ψάχνετε πολύ το θέμα, δυστυχώς έχουμε ένα κακό follow up για έναν δίσκο που είχε ήδη τρανταχτές αδυναμίες (link). Το «Pink Friday: Roman Reloaded» περιγράφει με τον τίτλο του με τον καλύτερο τρόπο την κατάσταση του δίσκου: από την μία έχουμε το προφίλ της «Roman – Minaj» που απευθύνεται αποκλειστικά στο hip-hop κοινό και από την άλλη την «ροζ» Nicki που τραγουδάει σε (χαζο)χαρούμενα τραγούδια που ζουν και αναπνέουν για τα charts. Δύο ακραίες αντιθέσεις που δεν βοηθούν τον δίσκο, αλλά τον αποπροσανατολίζουν με τον τρόπο που έχουν στηθεί στην tracklist.

H Nicki Minaj επηρεάστηκε πολύ από δύο πράγματα, από την φοβερή συμμετοχή της στο «Monster» και την επιτυχία που γνωρίζει με το Dance-Pop style. Η τρέλα που με είχε εκπλήξει θετικά στο κομμάτι του Kanye West δεν της «βγαίνει» με τίποτα στα πρώτα επτά τραγούδια. Μία οι τραγικές παραγωγές σε «Roman Holiday και «Come On A Cone», μία η κακή απόδοση που έχει κάποιες στιγμές στο rapάρισμα («I Am Your Leader»), δεν θέλει και πολύ για να ξενερώσει κανείς από το πρώτο κι όλας λεπτό. Οι συμμετοχές που έχει την βοηθούν πολύ και παρ’ όλο που ακόμη και τώρα έχει την δυνατότητα να κάνει το beat δικό της (έστω και με αυτές τις λυρικές αδυναμίες), δεν μπορώ να καταλάβω τις επιλογές της στα beats.

Αυτό το minimalιστικό υφάκι δεν παλεύεται και ας κόλλησα με το «Beez in the trap, beez-beez in the trap». Ξέρω ότι είναι αδύναμο collabo με τον 2 Chainz και ότι το γουστάρω για χαβαλέ και για κάποιον άλλο ακατανόητο λόγο, για τον οποίο πρέπει να με κοιτάξει μάλλον ένας «ειδικός». Είναι κρίμα με τέτοιο μπάτζετ να μην μπορείς να πάρεις πέντε καλά Hip-Hop beats και να κάνεις την δουλειά σου όπως πρέπει. Αλλά θα μου πείτε, όταν έχεις ακούσει το «Stupid Hoe» σαν πρώτο single, τι περίμενες?

Μετά το πρώτο πραγματικά ουσιαστικό track με Nas και Jeezy, μπαίνουμε σε μία φάση μ’ ένα κάπως χαλαρό RnB ήχο και τους Bobby V και Chris Brown. Δυστυχώς, αυτό το δεκάλεπτο περνάει εντελώς απαρατήρητο γιατί ακολουθεί η Nicki Minaj σε Pop-Dance ρυθμούς που είναι κυριολεκτικά η μέρα με τη νύχτα. Από το «Starships» και μετά ένιωθα ότι ακούω -χωρίς καμία υπερβολή- ΑΛΛΟ album. Θα ήταν πιο σωστό και έξυπνο να το έδιναν σε μορφή double disc, γιατί δεν πιστεύω να υπάρχει κάποιος ακροατής σε αυτόν τον πλανήτη που να μπορεί να το δει (και ακούσει) ως κάτι ενιαίο.

Εμένα προσωπικά δεν με πολυνοιάζει αν η Nicki Minaj μεταμορφώνεται μερικές φορές σε Lady Gaga και Katy Perry.Καταλαβαίνω την ξενέρα του Tim Westwood όταν την «έκραξε» στο ραδιόφωνο για τον «νέο» ήχο που ακολουθεί, αλλά εμένα με ενδιαφέρει πρωτίστως η ποιότητα. Προσελκύοντας το όλο θέμα εντελώς ψυχρά, θεωρώ ότι ακόμη και οι πιο mainstream ακροατές θα εντοπίσουν το πρόβλημα της όμοιας ηχητικής εικόνας που βγαίνει προς τα έξω στο δεύτερο μισάωρο του «Pink Friday: Roman Reloaded». Το ρεφρέν του «Whip It» μοιάζει πολύ με το «Starships» το οποίο ακολουθεί την ίδια ακριβώς πατέντα με τα «Automatic»«Beautiful Sinner» και «Pound The Alarm». O RedΟne δεν φαίνεται να ασχολήθηκε και ιδιαίτερα με αυτό το θέμα, μιας και ξέρει ότι πλέον όλες οι παραγωγές του θα πουλήσουν.

Μπορεί όλα αυτά τα τραγούδια να μπουν στα charts, μπορεί να πουλήσουν μάλιστα και εκατομμύρια αντίτυπα στα online stores. Αυτό δεν αλλάζει όμως τον κουραστικό και επαναλαμβανόμενο ήχο που ακούω από το 10ό έως και το 19ό κομμάτι (μοναδική εξαίρεση η συνεργασία με Beenie Man). Το δεύτερο album της Nicki Minaj με κούρασε αρκετά και παρόλο που το μεγαλύτερό του μέρος δεν έχει το χάλι του πρώτου μισού, σαν CD είναι πραγματικά πολύ μέτριο. Η sexy ερμηνεύτρια ήθελε μάλλον να ευχαριστήσει ολόκληρο το κοινό της και στο τέλος παρουσίασε ένα Pop-υβρίδιο με ακόμη περισσότερες αδυναμίες. Το «Pink Friday: Roman Reloaded» μπορεί να ξεπεράσει την επιτυχία του πρώτου «Pink Friday», αλλά στο τέλος μένει ένα πισωγύρισμα σ’ ότι αφορά την ποιότητα της μουσικής της. Ας ελπίσουμε να μην τριτώσει το κακό στο μέλλον.

Υ.Γ.: Δηλαδή, για να ακούσουμε το καλύτερο ηλεκτρονικό tune στο οποίο συμμετείχε η Minaj, το «Turn Me On» του Guetta, πρέπει να προμηθευτούμε την Deluxe Edition που προσθέτει πάνω από 10 επιπλέον λεπτά σ’ ένα CD που έχει ήδη πάνω από μία ώρα συνολική διάρκεια? Mother of god….

Βαθμολογία:

Deluxe Edition:

Κομμάτια Που Ξεχώρισαν: «Beez In The Trap», «Champion», «Gun Shot», «Διαλέξτε ελεύθερα δύο κομμάτια από το 10 και μετά»

Tracklist:

01. Roman Holiday
02. Come On A Cone
03. I Am Your Leader (Feat. Cam’ron & Rick Ross)
04. Beez In The Trap (Feat. 2 Chainz)
05. Hov Lane
06. Roman Reloaded (Feat. Lil Wayne)
07. Champion (Feat. Nas, Drake & Young Jeezy)
08. Right By My Side (Feat. Chris Brown)
09. Sex In The Lounge (Feat. Lil Wayne & Bobby V)
10. Starships
11. Pound The Alarm
12. Whip It
13. Automatic
14. Beautiful Sinner
15. Marilyn Monroe
16. Young Forever
17. Fire Burns
18. Gun Shot (Feat. Beenie Man)
19. Stupid Hoe

Deluxe Edition:
20. Turn Me On (with David Guetta)
21. Va Va Voom
22. Masquerade

Stupid Hoe

2 Comments

  1. To mono komati pu a3izi apo auto t album, kata ti gnomi mu pada, ine to champion, k an dn ixe tn pri3a ton Drake 8a itan akomi kalitero.
    To xirotero pada ine to stupid hoe, nauagio!!!
    Gia ta pio pola dn boro na po tpt, gt ute si alos dn 8a ta akuso efoson ime austira hip hop fan.

  2. Γενικα ο δίσκος ειναι σκέτη απογοήτευση, φαντάσου ότι δεν ανήκω και στους haters ή κολλημένους. Αμα εισαι αυστηρά hip-hop fan, απέφυγε το…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *