Κριτική Δίσκου: Wale – Ambition

Ας κάνουμε ένα μικρό flashback για αρχή: Ήταν 13 Νοεμβρίου του 2009, το Beat-Town είχε μόλις μία εβδομάδα που ήταν online και το πρώτο ουσιαστικά Hip-Hop review ήταν ο πρώτος δίσκος του… Wale! O λόγος? Η πολύ καλή και ώριμη εικόνα ενός φρεσκότατου rapper με τον πρώτο του κι ολας δίσκο και με κομμάτια που τα ακούει κανείς ανετότατα δύο χρόνια μετά. Από τότε πέρασε αρκετός καιρός, ο ταλαντούχος MC υπέγραψε στην εταιρία του Rick Ross και μετά την παρθενική του εμφάνιση ως μέλος του Maybach Empire, ετοίμασε το επόμενο προσωπικό του και ολοκληρωμένο δημιούργημα.

H «μεταγραφή» του στο συγκεκριμένο label δεν είχε πείσει όλους τους fans του και αυτό γιατί κακά τα ψέματα, δεν μιλάμε για μία δισκογραφική εταιρία που προωθεί δυνατά lyrics και βαθυστόχαστα τραγούδια. Έχει όμως υπερβολικά καλές παραγωγές, πολύ καλύτερες από οποιοδήποτε άλλο mainstream label και για τις οποίες είμαι σίγουρος ότι θα «σκότωναν» και κάποιοι πιο underground MCs.

Ο Wale ξεχώρισε στον δίσκο που έβγαλε μαζί με τους υπόλοιπους rappers της Maybach Music Group σαν την μύγα μέσα στο γάλα. Είναι ικανότατος στιχουργός, κοντρολάρει τον εαυτό του και αυτά που λέει καθ’ όλη την διάρκεια ενός τραγουδιού, και γενικώς σου κάνει κέφι ρε παιδί μου να τον ακούς. Συνεχίζει από εκεί που είχε σταματήσει το 2009 και σίγουρα είναι θετικό το γεγονός ότι δεν «κόλλησε» στα νέα καλλιτεχνικά και μουσικά δεδομένα. Στο «Legendary» βγάζει μία μεγάλη άνεση στον αργό και βαρύ ρυθμό, στο εντελώς minimal beat του «Chain Music» δεν φαίνεται εκτός ρυθμού και στο «Ambition» αποδεικνύει ότι έχει δέσει για τα καλά με το νέο του περιβάλλον.

Ένα δυνατό σημείο που έχει ο Wale είναι το τραγούδι / rappάρισμα του στα ρεφρέν. Όπως και ο J.Cole, επιλέγει αρκετά συχνά να κάνει δικό του το hook ενός κομματιού, προσθέτοντας ένα extra προσωπικό στοιχείο. Μ’ αρέσει αυτό και είναι ένα κύριο χαρακτηριστικό που τον βοηθάει και θα συνεχίσει να τον βοηθάει στο μέλλον. Απλώς, σε μία-δύο περιπτώσεις θα μπορούσε να βάλει κάποια τραγουδιστά vocals, κάποιου πιο έμπειρου artist, που θα δώσει περισσότερο συναίσθημα («Illest Bitch Alive») ή μία άλλη και πιο βαριά φωνή ενός rapper που θα έσπαγε π.χ. την μονοτονία που διέκρινα μετά από ένα σημείο στο πεντάλεπτο «Legendary».

H επιλογή του να μην έχει συμμετοχές άλλων καλλιτεχνών στα μισά κομμάτια του βγαίνει, μιας και το κύριο στοιχείο του «Ambition» είναι να παρουσιαστεί ο ίδιος σ’ ένα νέο για εκείνον κοινό. Άλλωστε, υπάρχουν αρκετοί που δεν έχουν ακούσει το «Attention Deficit» (κακώς), αλλά ούτε και κάποια από τα Mixtapes του (έγκλημα). Η διαφορά με τότε, είναι ότι τώρα έχει περισσότερη online διαφήμιση και ακόμη περισσότερο airplay.

Όλος αυτός ο ενθουσιασμός που υπήρχε σε αρκετούς ακροατές, για τον πρώτο σοβαρό lyricist στην «αυτοκρατορία» του Rick Ross, φρενάρεται από την απουσία επικών beats. Που είναι οι J.U.S.T.I.C.E League? Που είναι οι The Olympicks? Οι απουσίες των παραγωγών που έχουν εκτοξεύσει μουσικά αρκετά LPs του Ross είναι πολύ μεγάλες όταν κάθομαι και αναλύω λίγο περισσότερο τον δίσκο. Πρόκειται για beatmakers που έχουν φτιάξει στο παρελθόν φοβερά bangers και που συνεργάζονται πλέον με Joe Budden, Bun B, Mobb Deep και πάει λέγοντας.

Αυτά είναι τα ονόματα που περίμενε ο ακροατής να ακούσει και που δυστυχώς δεν υπάρχουν. Οι Lex Luger, Dj Toomp, Cool & Dre, Tha Bizness και Diplo (!) σίγουρα δεν έκαναν κακή δουλειά. Οι περισσότερες ενορχηστρώσεις τους είναι από καλές έως πολύ καλές, με τρία-τέσσερα πολύ ώριμα αποτελέσματα και δυο, το πολύ τρία tracks, που θα «φάνε» γρήγορα το skip τους στην δεύτερη ακρόαση. Δεν υπάρχει όμως το μεγάλο beat που περίμενα, το επικό ύφος που συνηθίζει να έχει το «αφεντικό» του Wale στους δίσκους του. Δεν είναι τόσο Maybach όσο θα ήθελα και μάλλον στήριξαν αυτή την επιλογή τους στην ιδέα να κρατήσουν αρκετό από το παλιό προφίλ του νεαρού rapper. Ωραίο σαν σκέψη, όντως καταφέρνουν μία ομαλή καλλιτεχνική και ηχητική μεταφορά του rapper από το Ουάσινγκτον, αλλά…

… έχασαν και τους δύο στόχους. Δεν κατάφεραν να βγάλουν στην αγορά έναν δίσκο που θα έβγαζε την απαιτούμενη ενέργεια που χρειάζεται ο Wale για να δείξει τα καινούργια «Ambition-s» του και την ίδια στιγμή, δεν μπόρεσαν σε καμία περίπτωση να ξεπεράσουν τον προκάτοχο του ως προς την ποιότητα του ήχου του. Αποτέλεσμα? Ένας πολύ καλός και ταλαντούχος Wale κυκλοφορεί ένα θετικότατο album, το οποίο όμως δεν έχει τα «μεγάλα» όπλα της εταιρίας που το στήριξε και που ακούγεται περισσότερο ως μία συνέχεια του «Attention Deficit», χωρίς να υπάρχει όμως το απαραίτητο know-how για το ανάλογο αποτέλεσμα..

Βαθμολογία:

Κομμάτια Που Ξεχώρισαν: «Double M Genius», «Miami Nights», «Lotus Flower Bomb», «White Linen (Coolin)», «That Way»

Tracklist: 

01. Don’t Hold Your Applause (Produced By Tone P)
02. Double M Genius (Produced By Mark Henry For Terror Squad Productions)
03. Miami Nights (Produced By Mark Henry For Terror Squad Productions)
04. Legendary (Produced By Toomp For Zone Boy Productions)
05. Lotus Flower Bomb (feat. Miguel) (Produced By Jerrin Howard)
06. Chain Music (Produced By Tone P)
07. Focused (feat. Kid Cudi) (Produced By Kore)
08. Sabotage (feat. Lloyd) (Produced By. Cloud Eater)
09. White Linen (Coolin) (feat. Ne-Yo) (Produced By. Deputy)
10. Slight Work (feat. Big Sean) (Produced By. Diplo)
11. Ambition (feat. Meek Mill & Rick Ross) (Produced By T-Minus)
12. Illest bitch (Produced By Tha Bizness)
13. No Days Off (Produced By Toomp For Zone Boy Productions )
14. DC or Nothing (Produced By Tone P)
15. That Way (feat. Jeremih & Rick Ross) (Produced By Lex Luger)

.

That Way (feat. Jeremih & Rick Ross)

 

2 Comments

  1. Περίμενα πολύ περισσότερα για sophomore album..2-3 τραγουδάκια θα πάνε στο iPod μου με το ζόρι επειδή γουστάρω Wale o οποίος από θέμα στίχων είναι και πάλι πολύ καλός..

  2. συμφωνώ μαζί σου Μίλτο για τον Wale, πραγματικά δείχνει ότι αξίζει να ακολουθήσει κανείς αυτά που κάνει, αλλά η Maybach για μένα έχασε λίγο το αρχικό της σχέδιο. Πολύ light για 600 benz, λιγότερο συναίσθημα στα πιο deep κομμάτια απ’ ότι στο Attention Deficit. Εγώ πάλι κράτησα με άνεση 6 κομμάτια.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *